Tunel Homole na D35 čelí problémům

0

Stavba tunelu Homole, dálnice D35, Metrostav, Eurovia CZ, geologické problémy, blog, region24


Stavba tunelu Homole na dálnici D35 čelí problémům před zahájením. Metrostav podal námitky proti výběrovému řízení. Vítězné Eurovia CZ, TuCon a Eurovia SK stojí jejich odbornost a kvalifikace.

Stavba tunelu Homole na dálnici D35 u Vysokého Mýta, považovaná za jednu z nejnáročnějších staveb v České republice, čelí obrovským problémům ještě před svým zahájením. Půlkilometrový tunel, který má být dokončen v roce 2026, zažívá obtíže již od samého počátku, což bylo potvrzeno v pátek. Komplikovaný výběrový proces trvající téměř dva roky se znovu zasekl, když společnost Metrostav podala námitky proti vítězství sdružení Eurovia CZ, TuCon a Eurovia SK.

Klíčová otázka zní, co udělá Metrostav poté, co Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vyřídí jejich námitky. Pokud se společnost odvolá k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, dojde ke zpoždění. Podle serveru Zdopravy.cz, který přinesl zprávu jako první, Metrostav zpochybňuje odbornost vítězného sdružení a kvalifikaci zaměstnanců společnosti Eurovia.

Tunel Homole má překonat převýšení vrchu Homole, který se nachází v blízkosti obce Vraclav. I když vrchol vypadá nenápadně, stavba tunelu je pro ŘSD velkým problémem. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla, je stavba připravena na obtíže, které mohou nastat v průběhu výstavby. Potenciálně největší problém způsobuje geotechnický průzkum, který ukazuje, že v terénu se nachází různé druhy hornin. Riziko, které z nich pramení, nelze přesně určit a připravit se na všechny možné situace.

Stavba tunelu bude spočívat v hloubení a ražení. Stavaři budou muset zpevnit nadloží tunelu, a to betonovou injekcí. Upravená oblast bude následně pomocí nové rakouské tunelovací metody proražena. Tato část práce je považována za velmi náročnou a riskantní.

Jedním z problémů práce je, že tunel musí být vybudován tak, aby nad ním mohla být zachována silnice I/17, která je dálničním přivaděčem. To znamená, že stavební práce budou muset probíhat v těsné blízkosti provozu silnice, což představuje další riziko pro stavitele.



Související

Komentáře

Máte názor? Komentujte článek...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář